torsdag 18 november 2010

Ask till svärmor

Hejsan på er alla!
Idag har jag hunnit med en efterlängtad bloggrunda och kollat in allt fint ni har gjort.
Läser att flera av er haf fått snö med. Mmmm så härligt. I Skåne har vi tyvärr ingen snö, eller nja kanske inte tyvärr. "Vi" håller på att renovera i huset ( läs "vi" som sambo, pappa och mamma, svärfar och bror- jag lagar lite mat och annat smått o gott som jag orkar med) och vi är nog rätt så glada att vi slipper dra in massor av snö och slask i huset.
Har -förlåt mina vänner, slängt ihop jukorten. Blev inte riktigt som jag planerade men får duga ändå. Sedan är årets sista Grattis kort klara. Hann med en ask till svärmor med som hade kalas i helgen med kalkonmiddag. Gott!
Asken påminner om min förra trekantsask i dekorationen. bara lite annat papper. Fantasin fick idétorka.
I nästa vekca ska mitt scrapprum packas ner. Vi planerar flytta den 11 deceber om allt går som det ska. Hinner ännu med något vid datorn men pysslandet får nog bli lägga papper runt porslin istället..
Kramis på er alla hälsar Lisan

9 kommentarer:

Lena sa...

Hejsan!
fint kort du har gjort. Vill önska dig lycka till med flytten och renorveringen. Ha det så gott. Kram Lena

Lene sa...

hej vännen! Vilken fin ask!
Jag kan förstå om du inte hinnar, man har väldigt mycket att stå i när man flytter!
Var rädd om dig tills vi hörs igen!
Kram lene

Pernol sa...

Fin ask! Jag förstår att du inte hinner. Vi finns här när du har flyttat in och är redo. Lycka till med flytten!

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Tack för titten. Snygg ask du hunnit med mitt i flytten. Vill önska dej lycka till med flytten, kram Gertrud

Unknown sa...

Hej hej, en sån jättehärlig och fin ask :)
Ha ha ja du det räcker väl att du lagar mat till alla de jobbande, du skulle säkert bara vara ivägen ändå*skämt åsido* Du får se det så iaf så behöver du inte få dåligt samvete för det..
Ja du det är en hel del jobb med flyttning, för att inte tala om att renovera, här verkar vi aldrig bli klara :(
Önskar dig en trevlig helg och lycka till med flytt och allt..
Vi hörs när vi hörs :)
Kram kram

Åsa sa...

Hej vännen!
Tack för dina värmande ord och mail och kommentarer - båda mailen har kommit fram men jag har bara inte orkat med just nu att svara på dem. Tänker på dig och hoppas så att allt fortsätter gå bra med huset och att flytta så att det går så snabbt och bra som det är möjligt.
Ville bara höra av mig och önska dig en trevlig helg! Forstätt krya på dig så gott du bara kan också så länge!
Massor med kramar
Busan

Åsa sa...

Glömde... asken är jättefin!
Massor med kramar igen!
Busan

Petra sa...

Vilken fin ask du gjort till svärmor. Tror nog du blir riktigt pysselsugen när scrapgrejerna kommer fram igen. Jag tror det är rätt bra med en paus emellanåt, känner också att jag är helt ide´fattig just nu. Ska göra klart några lovade saker sen lägger jag ner verkstan till nästa år. Nu är det julstök som gäller. Vi ska påbörja renovering av kök vecka 6, så det blir fokus på detta efter jul.
Ha det gott o lycka till med allt ni fixar med nya huset.
Kram Petra

annicka sa...

Hej hej min vän! Jättefina kort du! Och tändsticksasken är superfin! Jag lyckas aldrig så bra med mina trekantsaskar :) Lite skönt att se att de är fler än jag som haft för lite tid över för bloggrundor :) Man får ju lite dåligt samvete när man inte hunnit...Hoppas allt är bra med dig och att flytt å allt gått bra! Ha det gott! Kram kram