torsdag 7 april 2011

Från scrappträffen

Här är stjärnkortet som jag gjorde på scrappträffen den 2 April. Älskade göra denna typ av kort. Använde ett dubbelsidigt papper så jag kunde ha två olika mönster som matchade på kortet. Själv blev jag jätte nöjd.
Här ser ni insidan av kortet med. Det ser lite vingt ut...vet inte hur jag vecklade ut kortet. Det är rakt annars. Hade skrivit ut några texter som jag gillar och fick nu användning av det i kortet.
Sedan var det ett påskkort. Men hallå..Kortet är grönt, ser blek fisgrönt ut här... Använde mallen från Lena J´s julkort. Oj vad dom andre på träffen gillade den modellen. Så tack Lena J för det. Nu är du en riktig kändis här ner..Nästa sak jag visar är ett ägg i skulle dekorera med lite material som vi fick.....eehhh INTE nöjd alls med det. Håll i er.
När jag kom hem sa gubben min...har du pyntat en potatis!?!?!! Så jag kommer ta av pyntet till något annat istället... Sånt som händer. Skulle nog klätt ägget med papper eller gjort det färgglatt. Sedan hann jag inte mer på träffen. Vi snackade och gick runt och kollade lite och tiden sprang iväg. Ha en jätte bra helg på er alla. Nu ska jag ta mig an Pysselingers utmaning med "fika" papper. Kram från Lisan

13 kommentarer:

Lena sa...

Hej Lisan!
Oj vad mycket fint du gjort. Gillar ditt stjärnkort massor. Så jag förstår du är nöjd med det. Men du...kändis i Skåne, det går inte av för hackor det inte, ha,ha. Ha det bäst. Kram Lena

smuulan sa...

Hahaha...du är rolig du, hihihi....potatis, hahaha! Men den gula/vita spetsen/bandet runt ägget var ju jättefint! Och korten var ursnygga, mycket läcker vikning!
Kramis

Carolina sa...

Vilka fina alter du gjort.
Hoppas det snart är träff igen så jag kan vara med,
Kram Caroöina

Gertrud sa...

Vilket fint stjärnkort, ser så arbetat ut. Superfint! Och påskkortet al´a Lena är så fint. Visst är Lena en duktig scrappare :) Så rolig din man är när han liknar ditt alster vid en potatis, kul! Kram Gertrud

Lene sa...

Hej vännen!
Stjärnkortet är kanonsnyggt! Visst var det kul att göra?!
MMMM vad slog du till gubben med när han sa potatis? *L*
Ha en bra dag!
Kram lene

Petra sa...

Haha, karlar begriper sej inte på scrap!!! Bara hammare o spik!
Jättefint stjärnkort du gjort, jag har testat en gång men fick inte till måtten ordentligt, så jag gav upp.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW vad MYCKET SNYGGT du har gjort och jag bara ÄLSKAR ditt Stjärnkort det är så KANON:)
Ha ha ha din kar låter precis som min han har ingen koll heller på pyssel!!!!
Å vad jag blir nyfiken på ditt "Fika" bidrag nu väntar jag med STOR SPÄNNING:) Lycka till:)
Tack snälla för att du kikade in till mig och önskar dig också vännen en jättetrevlig helg:)
Det var jobbigt på Smärtis i går men det är bättre i dag så det funkar:)
Vad du är gulliga och omtänksam:)
Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger:)

Pernol sa...

Hej Lisan! Va fina alster du har gjort! Stjärnkortet är ju kanonsnyggt!

Ha det gott!
kramis Pernilla

Åsa sa...

Så mycket snyggt du har skapat och vad du utvecklas - det är så roligt att få följa dig här!!! Och tjejerna är ju så goa som hjälper till... är ju tack vare dig och dem som jag lärt mig något alls om pyssel så jag vet ju hur mycket det betyder. ♥♥♥
Här är jag piggare än och vi kämpar på men längtar tills det är klart än om det dröjer. Så mycket saker man har när man inte kunnat sortera och ordna på många år... ja, bara hoppas jag får vara så här så länge det går så vi kommer så långt det bara går. Trivs så mycket bättre redan! :) Ja, du vet ju själv hur det är!!! ♥
Hör av mig så fort jag kan igen, saknar dig och tjejerna och tiden springer... tuffade i alla fall till mig innan vi började här hemma och har lagt ut foto på mig i bloggen och här vid kommentarerna också som ni andra... kändes rätt för mig nu än om det tog tid.
Hopppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Busan

Lena B E sa...

Hej vännen!
Wow så snyggt stjärnkort du har gjort, superduperfint!! :)
Ditt påskkort och påskägg är också fina.
Och du slå till gubben med nåt hårt! Vaddå potatis??? Han borde skämmas. ;) Typiskt karlar dom fattar ju inget av detta med scrappingen, min är lika trög han.
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Gilla sa...

Hej Lisan!

Jag råkade se att du har anmält dej som följare på min sida; http://gilla-gilla.blogspot.com. Det blev jag verkligen glad för. Så kom jag ju att titta in här.

Jag brukar inte scrapbooka, men jisses så mycket fint du har gjort. Du blir som en inspiratör. Jag håller på lite med smycken, så det ligger ju lite nära kan man säga.

Jag har ju en blogg till; http://trebgilla.blogspot.com. Där skrivar jag en hel del om vad jag läser och andra vardagliga saker. Kika gärna in där också.

Gilla

Margareta sa...

Åh så fint stjärnkort! Men inte nog med det: här inne finns det mycket att inspireras av! Roligt att ha hittat din blogg - lommmer gärna tillbaka!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej hej på dig vännen:)
Det är bara lilla jag som tittar förbi och vill önska dig en riktig trevlig lördag och helg:)
Hoppas att du mår bra och har det bra:)
Kramar från din lilla vän Inger:)