onsdag 21 december 2011

Annorlunda gåbort gåva

Dagen före dagen före dagen före dopparedagen, yes det är idag ,alltså snart jul!
Har legat ett tag och inte hunnit kolla runt på era bloggar och annat mindre julbestyr, men börjar bli piggare igen och jul blir det ändå. Ville visa er denna lite annorlunda gåvoflaska. Såg en liknande i tidningen Pyssel & idéer och kunde inte motstå att göra några stycken för någon vecka sedan. Tyckte namnet var så skojigt "på kanelenvodka".
 Köpte några lite mindre flaskor inne på ica. Lagom storlek till lite snaps.
 En liten look från sidan och ...
Sedan en liten beskrivning upptill på en tag. Vodkan får dom själv hälla på.
Materialet till denna flaska finner ni hos Pyssel & plock.
Just denna flaska åkte med posten ihop med en brevlåda till goda vänner i Ronneby.
Imorgon blir det inhandel av julmat, lite städ och sen vila.
Granen är på plats, jag snart i soffan och glöggen doftar ljuvligt.
Lovar kika in hos er alla senare. Många julkramar från

9 kommentarer:

Susy sa...

Underbart fint dekorerat!

KRAM OCH GOD JUL!
SUSY

Marita Johansson sa...

Sån underbar flaska
God Jul & Gott Nytt År

Lene sa...

Så kul ide!
Ha en riktig God Jul och Ett Gott Nytt År!
Kram Lene

annicka sa...

Hej hej! Jaa vilken rolig idé med på-kanelen-vodka =) det var det länge sen man var...på kanelen alltså :) Jättejättefin flaska oxå!
Och tänk att jag fick just det där superfina julkortet som du hade gjort =) Tusen tack! Vet inte om jag frågade dig efter måtten och hur du hade gjort, men jag tänkte det iaf...och så ligger kortet på min hallmatta...:) Det är såååå fint! Nu ska jag snart iväg och jobba sista passet innan jul önskar dig en härlig jul och ett gott nytt år ifall vi inte "syns" innan dess...kram kram

Unknown sa...

Vilken härlig och rolig idé :)
Skönt att du är lite piggare och på benen och som sagt julen kommer i vilket fall som helst ;)
Tack vännen för det fina julkortet :)
Här är det glest mellan besöken men som vanligt har jag fullt upp, och inte är det mindre nu i juletid.
Jag önskar dig enriktigt God Jul och Ett gott nytt år och hoppas att det blir ett glädjens och friskhetens år :) Många kramar från mig....

Lena B E sa...

Vilken toppenide, rolig dessutom!! :)
Dina flaskor blev jättefina!! :)
Tack så jättemycket för det fina julkortet som kom idag! :) God jul vännen!
Kramar från Lena

Pernol sa...

Vilken jätte fiffig idé! Dina flaskor blev jätte snygga! :)

Tack så jätte mycket för det fina julkortet jag fick!

Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
kramis Pernilla

Åsa sa...

Vilken rolig idé som säkert kommer locka till många skratt i jul! :) Duktig du är för är så snyggt också! ♥♥♥
Och tusen tusen tack för det super juliga och roliga julkortet! Är så lycklig för det och tycker så mycket om vikningen också. Duktig du är! ♥♥♥
Hoppas så du får må så bra du bara kan i jul och att du får en riktigt mysig jul. Här är förkylt nu men är länge sedan vi var riktigt förkylda så katterna njuter av att vi har tid att sitta och ha dem i knät... så de är riktigt nöjda i alla fall! :)
Ville bara titta in och önska dig en riktigt
GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!!
Massor med jul-kramar till dig!
Åsa

Anneli sa...

Så smart så snyggt det blev..

Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Kraaaaaam Anneli