söndag 22 januari 2012

Koffert resväska

Igår kom det äntligen lite snö på oss i Skåne. Här i Munka ligger det mer snö än inne i Ängelholm/Helsingborg. Så nu är den efterlängtade ljusa härliga snön här som lyser upp det annars mörka och trista vintervädret som vi haft. Detta gav mig inspiration att pyssla lite efter en tur i snöyran. Gjorde en koffertväska i härliga brunaktiga toner.
Handtaget hamnade på sidan av väskan så man skulle se lås och dekorationer lite bättre. Hängde en kedja med en liten adressbiljett och nyckel i handtaget. Ovansidan fick även lite pappersblommor, vanliga blommor och pärltråd.
Låset minns jag inte vart jag köpt. Antingen på pysseltagen eller mässan i Helsingborg.
 Baksidan fick beslag/gånjärn
Innuti lämnade jag en liten personlighälsning på en tag. Klädde baksidan i kofferten så man inte skulle se alla brads som stack igenom. Amterialet till kofferten finner ni hos Pyssel & plock.
Lämande denna koffert och en present som var en påse till gästhanddukar till wc samt en blomma.
Många precis som vi har alltid problem med gästhanddukarna. (Visste att Cattis inte hade någon gästhandduks krok.)Vi har en liknande i beige aktig ton på vårt wc. Det är Marianne som bor i byn som syr väskor och annat fint.
Hoppas att min inspiration håller i sig nu.
Presenterna blev uppskattade. Skoj! Vi tackar för en trevlig kväll med gott sällskap
Kramis på er alla hälsar

15 kommentarer:

Lena sa...

Hej Lisan!
jisses vilken fin väska du har gjort. Jag gillar allt med den! Vi har också fått någon dm med snö nu. Ha en fortsatt bra dag. Kram Lena

Gertrud sa...

Hej Lisan, vilken fin väska. Du är så duktig på sådana projekt. Idag vräkte snön ner på förmiddagen och nu skiner solen. Kram Gertrud

Lena sa...

Hej igen Lisan!
Nä, ditt kort har inte kommit fram. Så himla tråkigt att posten är så slarviga. Tack ändå. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hejsan själv på dig Lisan:)
Nu var det länge sen allt för länge sen men så är livet i bland !
Det blev för mycket för mig runt Jul och Nyår med allt som jag ville fixa och alla måsten så orkade helt enkelt inte med:(
Så jag har varit tvungen att ta en paus för att pigga på mig och ta igen mig igen!
Har inte glömt bort dig och är så himla tacksam och GLAD för att du inte har glömt mig det betyder MASSOR ska du veta:):):)

Din resväska som du har gjort är helt outstanding blev sugen på att prova på själv:)

Önskar dig en jättetrevlig söndag och vecka som kommer :)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

Marita Johansson sa...

WOOW vilken underbar väska.
Vilka fantastiska detaljer.
Ursnyggt
Kramis

Susy sa...

Så läcker resväska, Me like!

KRAMIS SUSY

Mona sa...

Så vacker den är din resväska gillar den jättemycket ha en bra vecka
Mona

Pernol sa...

Åh så himla snygg koffert du har gjort! Presenten är himla snygg den med. Jag förstår att det blev uppskattat.

Här har vi massor av snö nu. Det är så vackert på träden. Det har frusit fast snö på grenarna.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Lene sa...

Så snygg resväska, härliga färger och detaljer! Gillar mycket!
Kram lene

annicka sa...

Hej hej! Håller med de andra...SNYGG resväska! Dom är roliga att göra...Idétorka...japp...samma här...å allting jag försöker mig på blir bara skräp..vare sig det är virkning, stickning eller scrap...men det är bara att vänta....inspirationen kommer ju tillbaka...:)
Vill du så kan jag skicka receptet på kakorna till dig om du inte hittar det =)
Ha det gott! Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig kära vännen♥

Ville titta in och önska dig en jättetrevlig fredag och helg:)
Hoppas att du har haft en jättebra vecka och att du mår bra:)

Kramar från lilla vännen Inger ♥:)

Åsa sa...

Hej vännen!
Vilken underbar väska du gjort, så mycket vackra detaljer att njuta av och allt matchar så snyggt! Duktig du är! ♥
Härligt att ni äntligen har lite snö för det blir ju så mycket ljusare. Men tänk att snart hela januari gått och bara februari kvar också på vintermånaderna enligt almanackan i alla fall! :)
Hoppas du har en mysig helg och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Unknown sa...

Jättefin väska :) Hoppas allt är bra // Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Ha ha ha du är så himla god gillar dig:) Om Åsa har glasat in sin kista tror jag inte men jag ska tipsa henne :)
Så trevligt att du har hälsat på hos mig uppskattar det mycket:)

Ha en underbar måndag och vecka och var rädd om dig !!!

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Pernol sa...

Hej Lisan!

Aluminiumtejp finns på bl a Biltema eller Bauhaus eller nån annan byggvaru affär. Jag köpte min på Biltema. Och det är inte samma som silvertejp, bara så att du vet.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla